Historien bag DEFCO

DEFCO - Delicious Food Company blev etableret af østjyden Knud Erik Czaja i en alder af 38 år.

Knud er opvokset i Pindstrup på Djursland, hvor han i en tidlig alder lærte, at intet kommer af sig selv - bortset fra lommeuld.

Det gjorde Knud til en vedholdende og flittig ung mand, som sikrede ham en uddannelse som smed og senere hen maskiningeniør. Efter flere års erfaring som fabrikschef hos Vigo Charcuteri A/S, stod det klart for Knud, at han skulle bygge sin egen virksomhed op.

Dybt dedikeret til at udvikle og skabe unikke charcuteriprodukter af høj kvalitet, etablerede Knud derfor DEFCO i 1982 i Aarhus. 

Sammen med en gruppe mennesker med international erfaring gik han ihærdigt i gang med at produktudvikle, producere og sælge charcuteri- og pålægsprodukter. Alt skete med en særpræget forståelse for kundernes og forbrugernes specifikke behov - og det gør sig i høj grad stadig gældende i dag. 

Pålægsspecialister i mere end 35 år

Knud har i samarbejde med dygtige medarbejdere og sine to sønner, Morten og Mikkel, formået at udvikle og udbygge DEFCO siden 1982. Dog har adressen ikke ændret sig. Pålægsfabrikken har domicil i Aarhus, hvor både drift og produktion har fundet sted siden begyndelsen.  

Efter 35 år har DEFCO vokset sig til Danmarks førende familieejede produktionsvirksomhed indenfor detailpakket pålæg. Knud står fortsat i spidsen som indehaver og administrerende direktør. 

Sønnerne, Morten og Mikkel, har arvet faderens passion og udgør en vigtig del af ledelsen som henholdsvis fabriksdirektør og direktør. Knud, Morten og Mikkel har tilsammen mere end 70 års erfaring i DEFCO.

Foruden familien er der ca. 160 dygtige og engagerede medarbejdere ansat hos DEFCO, hvoraf flere af nøglepersonerne har høj anciennitet samt stort branchekendskab og erfaring indenfor kødindustrien. 

Defco produktion 1982

DEFCOs forretningsfilosofi

DEFCOs virke sker med udgangspunkt i fire hjørnesten, som er vores bærende forretningsfilosofi. Vi stræber hver dag efter at have fokus på: 

Høj kvalitet - fra råvare til færdigt produkt hos kunderne

Fleksibilitet i form af et agilt mindset og skræddersyede kundeløsninger

Loyale og stærke relationer med kunderne som samarbejdspartnere

Tilpasningsdygtighed overfor kunderne


Vi udvikler og tilføjer jævnligt nye produkter til sortimentet på baggrund af nye tendenser. Dog gør vi det altid under opretholdelse af kerneforretningen. Vi vil altid værne om vores pålægsproduktion og udviklingen af pålægsprodukter - altid med udgangspunkt i vores fire hjørnesten.